Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Kapitel 43.

Av Zo - 9 december 2014 14:31

Tidsram.

 



Kvar för December  

Frivillig studie för och se om Transsism kan vara nevrologiskt.

                              Ta blod prov för Feritlitet Centret


Om 1 månad

Möte med Kirurg, information och kunstulation. 6 mån vänte tid för op.

Möte med logoped, information och röst tips.

Om 3-4 månader

möte med Fertilitet Center för spara ägg.


Om 5-6 månader 

 Medverka i en Hormon studie om att ta stophormoner för att få kroppen att sluta producera östrogen för att sen börja på testo för att se om kroppen reagerar snabbare.

 Samt ta muskel och ven prov i låret före och under testo för att se hur muskler och venorna reagerar med nytt hormonflöde.


Om 6-7 / 9-10 mån

Op. Masektomi. Dom gör inga operationer under sommaren.

Så antingen får jag tid före eller efter. Hoppas före *finger crossed*


Om ca 11 Månader

Min Utredare skriver mitt rekomedations brev till rätsligarådet.



'' Nu är bollen i dina händer, du bestämmer hastigheten från och med nu''


Torsdag.


Nu, på torsdag skickas alla remisser ut.


Till Kirugin, Enodkurin, Logopeden, Fertilitet C .

Sen är det bara att invänta svar.

Nya datum, tider och läkare.


Så med 2015 kan jag räkna med ca 10-15 besök.

Vissa hos Karoliska i Huddinge, andra på Karolinska i Solna.



När beskedet på Torsdag kommer.

Är det bara mentalt förbereda sig för alla kommande händelser och förändringar.


Kan fortfarande inte riktigt smälta det.


Äntligen.


Let's DO This!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zo - 2 augusti 2015 20:59

39 dagar.   Jag är just nu i denna stund 39 dagar och 6 h på Testo.     Wow.   Helt klart! Vilken otrolig resa det är, varje dag känner jag verkligen en skillnad.    Den är inte jätte fysisk, men det börjar synas. Kan inte riktigt p...

Av Zo - 28 juni 2015 11:27

Testo.   Jag kan inte riktigt förstå det, för två år sen, satt jag på en bergsklippa i närheten där jag bodde.   Tårarna kunde inte sluta och jag kände mig så ensam, jag försökte verkligen leta i alla hörna av mig själv  på vad som helst, v...

Av Zo - 10 maj 2015 19:25

Frihet.   Jag hittar inget bättre ord.   Frihet.   Är precis det jag nu känner.   Varje gång, alla tillfällen jag har blivit påmind om att jag är född i fel kropp.   Små stunder, då det har varit en suck innan jag går upp. innan j...

Av Zo - 24 april 2015 20:59

Plattare än platt.   10:10 Sista tiden jag minns innan jag vaknar på uppvaket i karolinska.   13:48 Ringer jag min kärlek för att bekräfta att operationen gått bra.   kl 13 dagen efter lämnar jag Karolinska bakom mig.   Jag har nu kli...

Av Zo - 18 april 2015 10:53

Mastektomi.   Fredag 10 april,    Ska bara svänga förbi posten innan jag går på middag.   Brev från karoliska, skönt äntligen ska jag få spara äggen.   öppnar och det är från solna, plastik kirurgen ...   VÄNTA!!   Operation d...

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards