Alla inlägg under maj 2015

Av Zo - 10 maj 2015 19:25

Frihet.


Jag hittar inget bättre ord.


Frihet.


Är precis det jag nu känner.


Varje gång, alla tillfällen jag har blivit påmind om att jag är född i fel kropp.


Små stunder, då det har varit en suck innan jag går upp. innan jag passerar första spegeln.

Innan kläderna åker på, innan jag går utanför dörren. Alla dom stunderna...


Är nu borta.


Jag vaknar med att jag är öm om bröstet bara för att jag sover på magen.


Jag kliver upp med att ta handen på mitt hjärta och tacka för ännu en dag vid liv.


Jag har tidigare haft svårt att bestämma kläder för att inget ser bra ut.


Nu ser allt bra ut.. haha.. Vad ska jag ha på mig.


Nu vill jag gå runt som en tupp på stan. bröstet tydligt frammåt.


Jag hade vit skjorta på mig utan att ens sucka..


Friheten är uppenbar, där jag förut har känt tyngd över axlarna.


Frihet.


Ångest och det upprepande jag vill inte, jag klarar inte av det längre.


Det är borta.


Inte helt, men det till vardagen är borta.


Den svåra striden är över, det värsta är över.


Jag kan nu passera utan problem.


Visst jag sjönk i ålder till tonårs pojke, men lika glad är jag för det!


Läängtar till sommaren. Min första sommar utan tröja!


Den här friheten.


Den är äntligen min!


Imorgon fyller jag år, 22 långa år.


3 år kvar till 25, fast jobb eget boende och ataljé är målet.


Först, läka klart.


En dag i taget!


Den som väntar på nånting gott väntar alltid för länge.


Väntan är över.


Sakta börjar livet ta sig och detta kan faktist bli riktigt jävla bra!


22 år, Riktigt stolt över mig själv!


Min stolthet, detta är jag!

Presentation


Information och egna tankar om FtM, Min stolthet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards